8 saveta za kvalitetniji život sa hipotireozom

Hipotireoza, vrsta zdravstvenih problema koji se odnose na usporen rad štitne žlezde, postala je gotovo uobičajena tegoba kod velikog broja ljudi u našoj okolini.

Pored redovnih terapija, postoji mnogo drugih načina kojima sami možemo uticati kako bi ovo stanje držali pod kontrolom i time umanjili njegov destruktivni uticaj na naš organizam.

Zdrava i zdravlju podređena ishrana, kao i redovno vežbanje umnogome može pozitivno delovati na stanje organizma. Joga se pokazala vrlo delotvornom kod žena sa hipotireozom omogućavajući im da mnogo bolje i lakše upravljaju simptomima čime su znatno poboljšale kvalitet života.

Ovo su neki od najčešćih saveta lekara i osoba koji boluju od hipotireoze.

Oprezno birajte povrće u ishrani

Kada se pomene zdrava ishrana svima nam je povrće prva asocijacija. Ipak, ljudi sa hipotireozom bi trebali da izbegavaju povrće iz porodice krstaša, poput repe ili kupusa, jer postoji mogućnost da ove povrtarske kulture mogu blokirati proizvodnju hormona štitne žlezde.

Sa druge strane, stručnjaci govore da ova vrsta povrća nudi i mnoge zdravstvene benefite te da bi ga trebalo ograničiti u slučaju da pacijent ima ozbiljne nedostatke joda u organizmu jer je najverovatnije da u tom slučaju negativno utiče na rad štitne žlezde.

Što se tiče pripreme, savet je da se povrće iz ove porodice kuva na pari jer se time ograničavaju njihove štetne karakteristike.

H2 Dijetalna i izbalansirana ishrana

Ljudi koji su godinama iz svog iskustva učili o ovom oboljenju savetuju da se izbegava bilo kakva visoko prerađena hrana. Ljudi moraju naučiti da slušaju svoj organizam i sve znakove kojima on signalizira u kakvom se stanju nalazi.

Mnogi od njih govore i protiv glutena u ishrani, kako bi se ishranom podizao nivo energije organizma.

Redovno vežbanje

Kao i kod ishrane, i kod vežbanja je neophodno da naučimo da slušamo svoj organizam. Vežbanje je zdravo, ali je neophodno ograničiti ga i telo postepeno uvoditi u trenažni proces, a uz to i vremenom podizati ciljeve.

Upravo su ispravna ishrana, uz redovan i zdrav san, komponente koje uslovljavaju raspoloženje i spremnost organizma da se podvrgne kako fizičkim tako i psihičkim naporima.

Preterano naprezanje dovodi organizam u rizik pretvaranja neaktivnog tiroidnog hormona T4 u aktivni oblik T3 uklanjanjem molekula joda, a ukoliko se taj proces ne izvrši na savršen način postoji opasnost od izazivanja simptoma hipotireoze.

Oprezno sa suplementima

Farmaceutska industrija agresivnim reklamama nudi različite vrste suplemenata koji bi trebali da ubrzaju i stimulišu različite procese u organizmu.

Kada je reč o hipotireozi, mnogi stručni ljudi, ali i pacijenti, tvrde da nema nedvosmislenih dokaza o njihovoj efikasnosti u pojačavanju funkcije štitne žlezde.

Pojedini proizvodi sadrže nekontrolisane količine tiroidnih hormona što lako može dovesti do njihovog disbalansa, odnosno do njihovog povišenog nivoa.

Alternativna rešenja se uglavnom odnose na dodatni unos joda, ali postoji zabrinutost da pojačana količina joda može izazvati brži pad funkcije štitne žlezde.

Zbog svega, pre upotrebe bilo kakvih suplemenata vrlo je važno posavetovati se sa izabranim lekarom.

Održavanje zdrave telesne težine

Osobe sa viškom kilograma su u opasnosti od razvitka insulinske rezistencije što predstavlja pretnju na balans hormona.

Zbog toga, gojazni ljudi nakon što izgube višak kilograma neretko osete poprilično poboljšanje u funkciji štitne žlezde, a gubitkom kilograma smanjuje se i rizik od raka štitne žlezde.

Najčešći oblik hipotireoze definitivno je Hašimotov tiroiditis.

Hasimoto sa sobom nosi i povećani rizik za limfom štitne žlezde te je stoga od ogromne važnosti da se deluje, kako preventivno, tako i svim raspoloživim sredstvima kako bi se sprečio razvitak bolesti.

Nažalost, hašimoto sindrom predstavlja doživotni poremećaj kojim se može upravljati na efikasan način, a ključ je pre svega u praćenju nivoa hormona štitne žlezde i redovnim pregledima navodi se u istraživanju objavljenom od strane Nacionalne biblioteke za Medicinu Sjedinjenih Država.

Kontrola stresa

Stres je nemoguće izbeći. Međutim, njegova kontrola je umeće koje se uči i koje svako od nas mora savladati u toku života kako bi smanjio njegov poguban uticaj na zdravlje.

Stres uvećava otpor ćelijama štitne žlezde na tiroidne hormone i time slabi imuni sistem kao osnovu zdravlja organizma.

Preporuke su da fizička potrošnja, vežbanje, hodanje, plivanje ili joga umnogome pomažu u ublažavanju stresa i smanjenju njegovih posledica.

Kvalitetan san

Dobar san je nezamenjiv kada je reč o očuvanju zdravlja. On pomaže umu i telu da se opuste, oporave, ali i izleče. Takođe, san ima svoju funkciju u optimizaciji funkcionisanja štitne žlezde regulisanjem hormona stresa – kortizola.

Fizička aktivnost, zdrava ishrana i kvalitetan san bez preteranog unosa kofeina recept je za popravljanje psihofizičkog stanja.

Zbog toga uvek obratite posebnu pažnju da spavate mirno, udobno i dovoljno.

Slušajte svoje telo

Lečenje i terapije za hipotireoze se drugačije ponašaju u odnosu na svakog pojedinačnog pacijenta. Zbog toga je vrlo važno naučiti kako naše telo reaguje, kako nam govori u čemu je problem i šta mu prija.

To se posebno odnosi na regulisanje terapije, odnosno doziranje i odabir lekova.

Zbog toga se organizmu mora pružiti podrška u vidu vežbi, sna i kvalitetne ishrane, ali i pravilnim doziranjem i odabirom adekvatne terapije.